Stress!

pen calendar to do checklist
Foto door Breakingpic op Pexels.com

Vanavond slaapdienst, morgen naar de winkel voor de kerstbrunch van mijn werk. ( Ik wil soep maken) ’s Avonds schilderen, nachtje slapen, keuken uitzoeken, kerstbrunch en weer schilderen. Drempels moeten nog een keer gelakt voordat de vloer er in komt, maar eigenlijk moet die kamer dan ook klaar zijn, want schuren met die vloerbedekking is niks en dan door naar….. ADEM.

Ik ben nu op de helft. En hoe het echt ging? Doordat mijn moeder ziek was eerst andere oppas geregeld. Gelukkig kon ze terecht bij mijn neef en nicht. Toen te werk. Lekker, maar kort geslapen..  We hadden een aantal zieke cliënten, dus dat maakt de diensten altijd wat drukker. Snel nog wat wegbrengen voor m’n werk en naar huis omkleden omdat ik het thuisfront niet wil aansteken. M’n kleine mopje was erg pieperig maar ik dacht dat ze me gemist had. Na een enorm lange middagslaap spuugt ze alles eruit en een paar uur later koorts.
Het klussen is niks geworden en de soep komt uit blik.

De laatste weken zien al mijn dagen er zo uit. Ik probeer zoveel mogelijk te klussen wanneer ze bij haar vader is of als ze op bed ligt maar helaas. Soms sta ik in m’n huis te huilen met een kwast in me handen. Dan belandt m’n zus in het ziekenhuis, breekt me moeder haar voet. Dit zit tegen, dat zit tegen. Het houdt niet op. Ik ben moe maar het gaat nog. Na een paar weken begint het eindelijk ergens op te lijken. Ik wil er zo graag in, maar moet nog even geduld hebben! Als ik er in zit mag ik rustig aan doen.

Het nadeel van moe zijn is dat ik ook wat emotioneler ben. En dan vooral als ze bij haar vader is. Ik mis haar en voel me dan gefrustreerd omdat ze daar is met zijn ‘nieuwe gezin.’  Als het klussen dan ook nog niet lukt, is dat uiteraard ook zijn schuld want door hem zit ik in die situatie. Dan ga ik hem weer boos appen.. Waarom heb je ons in de steek gelaten? Waarom doe je me dit aan?  Het heeft geen zin en ik moet het ook niet doen. Maar op zo’n moment voel ik me weer zo diep in de put. Dan mag hij ook weten hoe ik me voel door hem.  Niet goed. Puntje waar ik aan moet werken =)

Adem in, adem uit. Het komt allemaal goed. Ooit.

 

 

 

Plaats een reactie